بوقلمون رویال پالم

بوقلمون رویال پالم

رویال پالم نوعی بوقلمون خانگی است . یکی از معدود بوقلمون ها که در درجه اول برای تولید گوشت انتخاب نمی شود ، رویال پالم بیشتر به عنوان یک پرنده زینتی با ظاهری منحصر به فرد شناخته می شود ، عمدتاً سفید با نوارهایی از رنگ مشکی متالیک . در اصل به عنوان پرنده نمایشگاهی یا در مزارع کوچک نگهداری می شود ، فاقد اندازه برای استفاده تجاری در مقیاس بزرگ است.  وزن پرنده نر: ۷٫۳ – ۱۰ کیلوگرم (بالغ بزرگ) و پرنده ماده: ۴٫۵ – ۵٫۴ کیلوگرم (بالغ بزرگ) است .

بوقلمون رویال پالم
رویال پالم

از این بوقلمون میتوان برای زینت بخشیدن به گله بوقلمون های خود و یا اضافه کردن به محیط باغ استفاده نمود و از زیبایی و جذابیت این نژاد متفاوت بهره برد

بوقلمون رویال پالم
بوقلمون رویال پالم

رویال پالم پرنده تازه وارد در میان نژادهای بوقلمون ، این پرنده نخستین بار در دهه 1920 در مزرعه ای در دریاچه ورث ، فلوریدا ظاهر شد ، ظاهراً به عنوان تلاقی بین سیاه ، برنز ، Narragansett و بوقلمون های بومی.سالها اصلاح نژاد برای تثبت این رنگ انجام شد ، و رویال پالم سرانجام در سال 1971 توسط استاندارد مرغداری انجمن مرغداران آمریکا پذیرفته شد.

در اروپا ، بوقلمونهایی با رنگ مشابه را Crullwitzer ، Pied ، یا توری سیاه نیز مینامند.

در کنار کاهش بیشتر نژادهای بوقلمون برنز سینه پهن پس از تصویب پذیرش این نژاد توسط صنعت بوقلمون ، رویال پالمز امروزه یک نژاد بسیار در معرض خطر است. طبقه بندی شده این نژاد طبق وضعیت محافظت از نژاد دام آمریکا در وضعیت “تماشا” قرار می گیرد.

رویال پالم از نژاد های غیر مهاجم و مادران بسیاری خوبی برای جوجه هایشان هستند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *