تفاوت بین اردک و مرغ

اردک و مرغ

پرورش اردک نیز مانند مرغ مزایای بسیاری دارد. هر دو تخم می گذارند ، از گوشت هر دوی آنها میتوان استفاده کرد و به طور کلی به همان روش پرورش می یابند. هدف ما از نوشتن این مطلب این نیست که به شما بگویم یکی بهتر از دیگری است ، بلکه نشان دادن تفاوت بین اردک و مرغ ، جوانب مثبت و منفی اردک ها و پاک کردن تصورات غلط رایج درباره اردک ها است.

تفاوت بین اردک و مرغ

گذشته از تفاوت های بارز بین اردک و مرغ تفاوت های اساسی ای نیز وجود دارد که آیا شما علاقه مند به پرورش اردک هستید یا خیر. 

تفاوت تخم اردک و مرغ
تفاوت تخم اردک و مرغ

تفاوت اول اول تخم ها هستند. تخم اردک ، حجم بیشتری دارد، ” زرده” آن پر رنگ تر و تخم اردک کمی بزرگتر از تخم مرغ است. به غیر از آن ، هر دو طعم تقریبا یکسانی دارند. بسیاری از سرآشپزها در واقع ترجیح می دهند از تخم اردک برای شیرینی استفاده کنند. هنگامی که صحبت از تولید تخم مرغ می شود ، اردک ها مولد تر هستند. به طور متوسط ​​مرغ ها به مدت سه سال تخم گذاری میکنند . برخی از نژادهای اردک بیش از 12 سال تخم گذاری میکنند ! دو نژاد که بهترین تخم ها را دارند ، خاکی و کمپبل هستند .

ارک مسکوی

اگر هدف شما تولید تخم است بهترین نژاد برای شما دونده هندی است!

یک واقعیت جالب وجود دارد و آن این است  که بسیاری از کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند در واقع به  تخم اردک حساسیت ندارند.

طعم گوشت اردک با مرغ متفاوت است. عموماً گوشت اردک چرب تر و “بازی” تر است.

برخی طعم گوشت اردک را به طعم جگر تشبیه میکنند.

بعضي از نژادها طعم بهتري نسبت به ساير نژاد ها دارند ، براي مثال اردک موسكووي ، طعمی مانند گوشت گاو دارد.

مزایا و معایب

مزایا

  • اردکها عاشق حشرات هستند. مرغها نیز حشرات زیادی را می خورند اما اردکها آنها را دوست دارند.
  •  اگر می خواهید در ازبین بردن علفهای هرز در حیاط خود صرفه جویی کنید ، از تعدادی اردک استفاده کنید. اردکها قبل از خوردن  چمن ها ، علفهای هرز را در حیاط شما می خورند.
  •  اردکها تقریباً هر نوع ضایعاتی را میخورند و گزینه مناسبی برای ازبین بردن برخی پسمان ها(نان خشک،برنج،پوست میوه و ……) هستند . 
  •  اردک ها هنگام تخم گذاری کمی حیله گر هستند و مخفیانه تخم گذاری میکنند . 
  • آنها بطور طبیعی شناگر متولد میشوند .

معایب

  • همانطور که قبلاً گفته شد گوشت اردک طعمی متفاوت دارد.
  •  اردک ها کمی پر سروصدا هستند ، هرچند اردک های نر بسیار ساکت تر هستند و خیلی  فعال نیستند. 
  • اردک ها از جوجه ها کثیف تر هستند.
  •  اردک ها گل بازی رو دوست دارند .

تصورات غلط رایج

چند تصور غلط در مورد اردک وجود دارد که می خواهیم به آنها بپردازیم  اول این است که شما نیازی به استخر  برای بازی اردک ندارید. به همان اندازه که عاشق آن هستند ، بدون آن هم مشکلی برایشان پیش نمی آید. دوم این که اردک ها نیازی به پرواز جنوب در زمان زمستان ندارند. اردک های وحشی برای زمستان پرواز نمی کنند چون دما کاهش می یابد بلکه برای غذا مهاجرت میکند. تا زمانی که اردکهای شما تغذیه شوند دیگر تمایلی به پرواز به سمت جنوب و یا شمال ندارند. اردک ها به “خوراک اردک” خاصی احتیاج ندارند و خوراک مرغ معمولی می خورد. آنچه که اردکها احتیاج دارند یک منبع آب برای آشامیدن است که بتوانند سر خود را درون آن فرو کنند. اردک ها برای شستن مواد غذایی که در گلوی خود ذخیره می کنند ، آب می نوشند. کمک به داشتن منبع آب عمیق تری برای انجام این کار بهتر است. توصیه می کنم برای اینکه بهتر متوجه شوید این ویدعو را تماشا کنید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *