سربریدن و کندن پر مرغ در خانه (طرز فرآوری مرغ در خانه)

فرآوری مرغ در خانه

سربریدن و کندن پر مرغ در خانه

مرغ های گوشتی یکی از منابع غذایی هستند که با اشغال حداقل فضای ممکن و تهیه ی خوراک کارآمد پروش یابند ،پس از اینکه مرغ به مرحله بهره برداری رسیدن باید آنهارا برای مرحله سربریدن و کند پر آماده کنید .

با افزایش قیمت غذا و خصوصا گوشت، بسیاری از مردم به سمت تهیه ی غذا  و خوراک خود در خانه سوق پیدا کردند.حیاط های خانه برای پروش حیوانات در حال افزایش است و افراد بی شماری در حال پرورش مرغ برای تهیه ی تخم مرغ مورد نیاز خود هستند.گوشت مرغ، یک منبع غذایی است که میتواند با کمترین فضای ممکن در خاله تهیه شود(برای مثال در مقایسه با گوشت گاو) و یک منبع غذایی موثر و کارآمد میباشد که تنها میتوان آن را از طریق یک چاقو و یک ظرف تهیه کرد.

در ادامه ی مطلب طرز آماده سازی مرغ برای مصرف در خانه را مشاهده میکنید با هماک صنعت همراه باشید .

 ⚠ لازم به ذکر است که آنچه مشاهده خواهید کرد، تشریح یک مرغ کامل و تهیه ی آن است، بنابراین اگر مخالف این اعمال هستید یا نمی توانید دیدن این تصاویر را تحمل کنید، از خواندن ادامه ی مطلب دست نگه دارید. ⚠

تصویری که مشاهده میکنید، نژاد Cornish cross با طول عمر حدود 7 هفته میباشد.یعنی طول عمری مشابه همانی که در مغازه ها میخرید.رژیم غذایی این مرغ ها شامل 20% پروتئین میباشد.بدونن هیچ گونه دارو،آنتی بیوتیک،هورمون یا غیره.همان طور که می‌بینید، میزان خوراک این مرغ ها زیاد است.در 7 هفته،دو جین از آن ها حدود 200 پوند مصرف میکند.همچنین این مرغ ها به آب زیادی هم احتیاج دارند.به طور تخمینی، دو جین از آن ها روزی 3 گالو آب مصرف میکند.

در مرحله ی اول مرغ مورد نظرتان را تهیه کنید و به مکانی که میخواهید آن را ذبح کنید بیاورید.در تصاویر میتوانید یک طناب آویز از یک قرقره را مشاهده کنید که دو گره در انتها دارد.پای مرغ را در گره قرار دهید و هنگامی که آن را وارونه نگه دارید، از دست و پا زدن می‌ایستد.

همانطور که در تصاویر میبینید، برای استخوان سر مرغ از یک چاقوی کوچک تیز استفاده شده و سریع ترین مرگ را برای مرغ به وجود می‌آورد.به قدری عمیق برش دهید که شاهرگ را قطع کنید اما نه آن قدر عمیق که نای هم قطع شود.پس گردن مرغ را نگه دارید تا پوست گلوی مرغ سفت شود و سپس گلویش را ببرید.اما مراقب باشید خفه نشود.

گلوی مرغ را سریع ببرید و سپس مرغ را در یک کیسه که اجسامی سنگین در آن قرار دارد نگه دارید.به این ترتیب، هنگامی که مرغ در تاریکی قرار میگیرد، از دست و پا زدن می‌ایستد و اندکی بعد که خونریزی به پایان میرسد، تشنج عضلانی رخ می‌دهد و کار به پایان میرسد.

سپس مرغ را به دقت بشویید تا هرگونه خون و فضله‌ای که به مرغ چسبیده پاک شود.این کار سبب میشود بوی بدی که بسیاری از آن شکایت دارند از بین رود.

سپس یک قابلمه ی قدیمی آماده کنید و روی اجاق قرار دهید.دو سوم قابلمه را از آب کنید و کمی مایع ضد عفونی کننده در آب مخلوط کنید.این کار به نرم شدن پرها و از بین بردن بوی بد مرغ کمک میکند.جالب است بدانید که شستن مرغ قبل از انجام این عمل، موجب انتقال سریعتر گرما میگردد.این بدان معنا است که گرمای کمتری از دست میدهید و مدت زمان مورد نیاز برای جوشاندن مرغ، کم تر میشود.150 درجه برای جوشاندن مناسب است.

مرغ را درون ظرف قرار دهید وهنگام جوشاندن، مرغ را در ظرف بچرخانید تا تمام قسمت های آن درست شود.توجه داشته باشید که حرارت آب به قدری نباشد که دست شما را بسوزاند یا این که مرغ پخته شود.

به جای این که مرغ را از ظرف بیرون بکشید تا ببینید عمل جوشاندن به پایان رسیده یا نه،نگاه کنید که پرهای بال مرغ جدا میشوند یا خیر.این روش بسیار سریع تر است.

در این مرحله کندن پر مرغ را آغاز کنید.دانه دانه پرهای مرغ را بچینید.این کار را میتوانید سریعا انجام دهید.

میتوانید تعداد زیادی از پرهای مرغ را با هم بچینید.

پرهای بال مرغ ریز هستند.فقط کافی است آن ها را بکشید.اگر این کار را به درستی و دقیق انجام ندادید، میتوانید بعد از خارج کردن دل و روده‌ی مرغ هم انجام دهید.

پای مرغ نیز پوستی دارد که باید کنده شود.

هنگامی که پوست پا را کندید، مفصل موجود در پای مرغ را مطابق تصویر دوم پیدا کنید و با یک چاقو برش دهید.باید این کار را به آسانی انجام دهید.در غیر این صورت، کمی بالاتر یا پایین تر را دارید برش میدهید.

هنگامی که نصف مفصل را برش دادید، از پایین مفصل شروع به برش کنید.

بدین ترتیب پای مرغ جدا می‌شود.

اکنون نوبت پشت گردن مرغ است.

مطابق تصویر از سر مرغ شروع کنید و تا پشت مرغ برش دهید.

پوست روی سر مرغ را بالا بکشید و سرش را ببرید.

پوست گردن و مری و نای مرغ را بکنید و سپس پوست گردنش را به همراه سر مرغ جدا کنید.اجازه دهید که مری و نای باقی بمانند تا محتویات اضافی از طریق آن خارج گردد.

مری و نای مرغ را نیز از گردن جدا کنید.

مرغ را برگردانید و پوست سینه اش را جدا کنید.قسمتی از مری به پوست و گوشت سینه ی مرغ چسبیده است.هر دو را با هم جدا کنید.در تصویر دوم میتوانید این قسمت را که هنوز غذا داخلش وجود دارد مشاهده کنید.

اگر شما مری را سالم و دست نخورده نگه دارید، غذای داخلش خارج نمی‌شود.لازم نیست که حتما قبل از ذبح مرغ به آن غذا دهید اما این عمل سبب سهولت کار شما می‌شود و به آسانی میتوانید آن را در دست بگیرید.

هنگام کندن مری و نای و اجزای آن، کمی گوشت یا غده نیز به آن متصل است که آن ها را هم باید جدا کنید.همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، گردن مرغ به چپ خم شده.تا جایی که میتوانید، مری و نای را عمیق برش دهید.اما نه تا حدی که گوشت سینه هم برش بخورد.

مرغ را به حالت اولیه قرار دهید و گردن مرغ را قطع کنید.پرنده های جوان کورنیا، به طور معمول استخوان های سختی ندارند و میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

اکنون نوبت خارج کردن روده های مرغ است.از استخوان لگن شروع به برش کنید تا اشتباها روده های مرغ را نبرید.

در قسمت دیگر لگن، برش دیگری ایجاد کنید(مطابق تصویر).

انگشتانتان را وارد کنید و با استفاده از چاقو، دو سوراخی که وجود دارد را باز کنید.بدین ترتیب، حفره ی روده باز می‌شود.به محض این که دو سوراخ را باز کردید، از طریق برش چاقو آن ها را به هم متصل کنید.

روده ی انتهایی که به بیرون منتهی می‌شود را پیدا و آن را از حفره ی روده شل کنید.

از طریق برش اطراف روده، لوله را ببرید.

در این قسمت میتوانید دم را ببرید.

با استفاده از دست خود، غشای نازکی که کل بدنه را نگه میدارد را شل و پاره کنید.این کار را با ملایمت انجام دهید تا روده ها پاره نشوند.

به قسمت جلو بروید و قلب را در دست بگیرید و همه ی محتویات را خارج کنید.

اکنون نوبت دنده هاست که بین دنده ها در وسط قرار دارند.قسمت های قرمز روشن در تصویر همان دنده ها می‌باشند.از انگشت خود استفاده کنید و آن را بین دنده ها بکشید و آن ها را بیرون بیاورید.برای انجام این کار، ابزار های مخصوصی وجود دارد اما با استفاده از انگشتان هم این کار شدنی است. اگر دقت کنید، دانه های کرم رنگی را در تصویر مشاهده کنید.این نشان میدهد که این یک خروس جوان است.

دنده ها در قسمت پایین سمت چپ تصویر هستند.

در این مرحله میتوانید تمام اجزای اضافی را دور بریزید.اما بسیاری از آن ها مصارف دیگری نیز دارند.برای استفاده از جگر، باید کیسه ی صفرا را به دقت بیرون بکشید که یک پوسته ی مایل به رنگ سبز و مشکی دارد و به جگر متصل است. در صورت پارگی آن، فورا کبد را جدا کرده و آن را بشویید.

سندگدان را نگه دارید.همانطور که میبینید سنگدان جسم بزرگ و سختی در حفره ی روده است.

برای آماده کردن سنگدان، فقط کافی است آن را از وسط ببرید و بازش کنید.

اکنون غشای زرد رنگ را جدا کنید.

اجزای داخلی :در قسمت بالای تصویر، ریه ها قرار دارند ، سپس قلب در زیر آنها ، کبد در سمت راست قلب ، سنگدان و سپس کیسه صفرا در کنار آن. در پایین نیز روده قرار دارد.در قسمت بالای تصویر و راست ریه، دانه هایی ریز سفید به رنگ لوبیا را میبینید. این نشان دهنده ی این است که خروس جوان بوده است.در صورتی که خروس پیر باشد، این دانه ها بزرگ تر هستند.

قدم آخر خارج کردن کلیه ها از استخوان پشت است که میتوانید به راحتی از طریق دست آن ها را خارج کنید.

اکنون مرغ را بشویید و تمام پرهای اضافی که باقی مانده را پاک کنید.

از قسمت پشت برای نگه داشتن پاهای آن استفاده کنید.بدین طریق میتوانید به راحتی مرغ را بسته بندی کنید.کافیست حفره ای به طول 1 سانتی متر و عرض 2 سانتی متر در پشت ایجاد کنید.

اکنون پاها را درون سوراخ هایی که ایجاد کرده اید، قفل کنید.

همچنین میتوانید بال ها را به عقب برگردانید تا محکم تر شوند.اما لزومی ندارد.

اکنون آماده ی بسته بندی است.

فرآوری مرغ در خانه
فرآوری مرغ در خانه

از کیسه های فریزر یا کیسه های مخصوص برای بسته بندی استفاده کنید.

در این مرحله، مرغ باید در یخچال بماند و نباید بالافاصله پخته شود، باید بگذارید پروسه ی طبیعی خود را طی کند.

اگر یکی از پاها را بگیرید و به راحتی حرکت نکند به این معنی است که هنوز برای پختن آماده نیست. 2-3 روز در یخچال نگه داری کنید و سپس درون فریزر قرارش دهید، اکنون آماده ی پختن است.

وقتی دارید برای اولین بار این کار را انجام میدهید، به غیر از یک ساعت اول، در ادامه سریع تر خواهید شد، برخی افراد میتوانند این کار را در 15 دقیقه برای هر مرغ انجام دهند، ابزار های برای این کار وجود دارد که میتواند سرعت کار را افزایش بخشد. به هر حال این یک روش ساده برای نشان دادن روند آماده سازی مرغ تنها با یک چاقوی تیز و ظرف است.

شما پس از خواندن مطلب سربریدن و کندن پر مرغ در خانه به راحتی میتوانید در خانه مرغ هایتان را با کارد یا چاقو ذبح کرده و پر آنها را بکنید

کلیدواژه : مرغ
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • Sina ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶ ق٫ظ

    ملتی که هواپیما و ماشین و موتور نویش را، خوشبختی عروس و دامادش را، سلامتی فرزندش را، قبولی در آزمون دانشگاه‌اش را، موفقیت تیم فوتبالش را، سفر مسافرش را، رضای خدایش را با خون مظلومان بیمه می‌کند، در چه مسیری حرکت‌ می‌کند؟ آیا سرمنزل‌اش جز فلاکت و تباهی است؟

    لطفاً دربارهٔ عمل خرافی و جنایتکارانهٔ قربانی کردن حیوانات آگاهی‌رسانی کنید، با اطرافیان صحبت و بحث کنید، در اطراف محل‌هایی که حیوانات قربانی را می‌فروشند مرتب آگهی بزنید و از زشت و ناپسند و غیر اخلاقی بودن این کار بگویید…

    بی‌تفاوت نباشیم. اگر کاری نکنیم، چیزی تغییر نمی‌کند.

  • Sina ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    حتی مرغ کنتاکی هم که یکی از بدنام‌ترین تولید کنندگان فست فود در جهان است، به دنبال جایگزین‌های گیاهی برای مرغ است. خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل‌! آینده وگان است و این آینده بسیار نزدیک است.
    در حال حاضر، سایر تولید کنندگان فست فود، از جمله مک‌دونالد و برگرکینگ هم در کنار منوهای سابق، منوهای کاملا گیاهی ارائه می‌کنند و مرتب بر روی بخش محصولات گیاهی خود سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند. بحث حقوق حیوانات از یک طرف و بحث بسیار جنجالی محیط زیست و گرمایش زمین و تغذیهٔ پایدار باعث شده است هر روز بر تعداد گیاه‌خواران افزوده شود و حتی کسانی که هنوز کاملا گیاهخوار نیستند سعی می‌کنند مرتب میزان مصرف محصولات حیوانی را کاهش دهند. عدم هماهنگی با این رویه از سوی تولید کنندگان فست فود نه‌تنها سبب از دست رفتن مشتریان بلکه انتقادات شدیدتر از سوی سازمان‌های محیط زیست و خارج شدن سریع آنها از دور  می‌شود.
    بله زمان بسیار زیادی طول کشیده است تا چرخ‌های تغییر به حرکت درآیند ولی این ماشین بالاخره به حرکت درآمده است و دارد به صورت تصاعدی شتاب می‌گیرد.

    تالین ساهاکیان

  • بنی آدم ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۸:۵۴ ق٫ظ

    ملتی که انرژی خودش را با له کردن مظلومان در زیر دندانهایش تامین کند ، آیا جز به فلاکت و تباهی می رود ؟! گیاهان را له نکنیم ! نپزیم !! نخوریم !!! زشته ، عیبه !!! چقدر شما ملت مفلوکی هستید ؟! جنایتکارها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *