هنگام خرید خشک کن صنعتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خشک کن صنعتی در انواع و اقسام در طرح های مختلف و با امکانات ریز و درشت در بازار وجود دارند،اگر قصد خرید یک خشک کن صنعتی را داشته باشید باید با جزییات بیشتری نسبت به یک خشک کن خانگی اقدام به خرید آن کنید زیرا عدم آگاهی به نیاز پیش روی شما از این دستگاه ها و انتخاب نا مناسب هنگام خرید میتواند باعث بروز مشکلاتی ریز و درشت در آینده شود ،پس برای جلوگیری از بروز این مشکلات به چند نمونه از نکاتی مهمی که هنگام خرید یک خشک کن صنعتی باید به آنها توجه کنید و در ادامه ذکر شده را مطالعه کنید .

عایق بندی خشک کن صنعتی

انتخاب عایق مناسب برای دستگاه خشک کن امری ضروری ایست ،زیرا از طرفی باعث جلوگیری از اتلاف دما میشود و از طرف دیگر تاثیر به سزایی در کاهش مصرف سوخت و ایجاد دمای یکنواخت و پایدار در داخل محفظه خشک کن را دارد.

پشم سنگ یکی از مقاوم ترین و مناسب ترین عایق ها برای خشک کن صنعتی میباشد همچنین پشم شیشه هم گزینه مطلوبی برای اینکار میباشد

سیرکولاسیون در خشک کن صنعتی

به جرعت میتوان گفت سیرکولاسیون مهم ترین مساله در یک خشک کن صنعتی میباشد ،زیرا در فرایند خشک کردن شما نیاز به دمایی ثابت و پایدار در تمامی نقاط خشک کن دارید و اگر سیرکولاسیون ناقص یا معیوب باشد باعث خشک شدن ناقص میشود به صورتی که ممکن است طبقات بالایی در زمان مورد نظر خشک شده ولی طبقات پایین همچنان به زمان بیشتری نیاز داشته باشند ،

یا بعد از سپری شدن زمان زیادی متوجه شوید که هنوز هم محصول شما خشک نشده و باز هم به زمان زیادی (چند ساعت) برای خشک شدن نیاز دارد.

چند کاره بودن

انتخاب خشک کن مناسب باید مطابق با نیاز شما باشد ، و برای کاربرد مورد نظر شما طراحی شده باشد .

خشک کن های هماک صنعت قابلیت خشک کردن انواع چای، میوه و سبزی را داشته و شامل محدودیتی برای خشک کردن نوع خاصی از مواد نمیباشند

سیرکولاسیون ،ارتفاع طبقه ،نوع سبد ها و دمای کارکرد دستگاه میتواند به شما این اگاهی را بدهد که آیا خشک کن مناسب تمام نیاز های مورد نیاز شما میباشد یا نه .

حداکثر دمای مورد نیاز

دمای خشک کردن میوه ،سبزی،چای با یکدیگر متفاوت است و زمانی که قصد خرید یک خشک کن را داشته باشید باید حتما به این موضوع اهمیت دهید زیرا زمانی که شما به دمای بالای 100 درجه نیاز داشته باشید ولی دستگاه شما توانایی افزایش دما تا این محدوده را نداشته باشد تازه مشکلات خود را نشان میدهند .

توان لوازم مصرفی در خشک کن صنعتی

فن های معمولی توانایی مقاومت در دمای 100 درجه را ندارند و پس از مدت کوتاهی دچار سوختگی میشوند و شما باید برای ادامه کار نیاز به تعویض آنها میشوید و این روند مدام تکرار میشود چون امکان اصلاح دستگاه های غیر استاندارند معمولا دشوار میباشد ،به همین دلیل است که ما در خشک کن های نیمه صنعتی هماک صنعت از فن های صنعتی سانتریفیوژ با مقاومت دمایی بالا استفاده میکنیم تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم

سوخت مصرفی خشک کن صنعتی

یکی دیگر از مسائلی که باید هنگام خرید خشک کن به آن دقت کنید سوخت مصرفی آن میباشد ،اگر دسترسی به گاز برایتان میسر باشد باعث صرفه جویی چشمگیری در هزینه ها خواهد شد در غیر اینصورت باید به فکر انتخاب دستگاهی باشید که به هیتر برقی مناسب مجهز باشد. هرچند میتوانید از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت استفاده از برق و گاز بصورت همزمان یا انتخابی باشد .

اندازه و ابعاد

ابعاد و اندازه فاکتور دیگری است که باید آنرا لحاظ کنید تا باتوجه به فضایی که دارید بتوانید خشک کنی را انتخاب کنید که هم فضای کار برای اپراتور را داشته باشد هم تهویه مناسب برای خروج رطوبت و دمای مازاد را دارا باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *