چرا باید از بخاری پلت چوب سوز استفاده کرد؟

بخاری پلت چوبی یک سیستم گرمایشی جدید با منشا اروپایی است. این بخاری‌ها به عنوان یک راهکار انرژی پاک به شدت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بخاری‌ها از پلت زیست توده، که سوخت جامد فشرده‌ای از مواد زیست توده هستند، برای ایجاد گرما استفاده می‌کنند. بخاری پلت چوبی دارای مزایایی از جمله کارایی بالا در گرمایش، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست، کاهش گرد و غبار و دود، و عملکرد آسان است.

قیمت بخاری پلت چوبی در حدود 550 تا 1000 دلار متغیر است. این بخاری‌ها دارای کارایی گرمایشی 2 تا 3 برابر کولر گازی هستند و مصرف پلتی در حدود 0.16 دلار در ساعت را دارند .

 

 

بخاری پلت در کجا استفاده می شوند؟

 

بخاری پلت معمولاً به عنوان جایگزین‌های مناسب برای کوره‌های زغال سنگ و بخاری و اجاق‌های چوب سوز در خانه‌ها و مغازه‌ها استفاده می‌شوند. این اجاق‌ها، به ویژه در اتاق‌های بدون دودکش، به طور موثرتری عمل می‌کنند. امروزه برخی از مدل‌های بخاری  پلت، با اتصال به رادیاتورهای گرمایشی و آشپز خانه ، می‌توانند صحنه‌های کاربردی گسترده‌تری داشته باشند.

 

 

ساختار بخاری پلت سوز

بخاری پلت از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: پایه، محفظه احتراق و جعبه خاکستر. محفظه احتراق دارای یک خروجی هوا، یک محفظه با صفحه احتراق، یک دستگاه احتراق در زیر صفحه احتراق، لوله تبادل حرارت و ورودی هوا است. دریچه تغذیه قابل تنظیم در بالای صفحه احتراق نصب شده و به مخزن سوخت متصل می‌شود. همچنین، لوله تبادل حرارت با ورودی هوا و خروجی دود اتصال دارد.

 

 

 

اصل کار اجاق گاز گرمایش پلت

 

پلت  زیست توده به طور خودکار توسط قیف تغذیه به محفظه احتراق وارد می‌شوند. هوای اتاق توسط یک فن به داخل اجاق گاز مکیده می‌شود. پس از گرم شدن، هوای گرم در اتاق نشیمن به گردش در می‌آید یا از خروجی خارج می‌شود.

با اتصال مخازن انبساط، خطوط لوله، اتصالات لوله و رادیاتورهای گرمایش، بخاری  پلت یک سیستم گرمایش خانه مستقل را تشکیل می‌دهد. پلت های چوب در محفظه احتراق می‌سوزند و آب را گرم می‌کنند. آب گرم در رادیاتورهای گرمایشی و لوله‌ها گردش می‌کند و گرما را بدر هر اتاق به گردش در می آورد.

 

 

مزایای بخاری  پلت چوبی

 

شما می‌توانید بخاری پلت سوز  را در عرض 10 ثانیه بدون تنظیمات پیچیده روشن کنید.  بخاری مجهز به سیستم تغذیه خودکار، می‌تواند 30 ساعت در غیاب کاربران کار کند. فقط باید زمان و دما را تنظیم کنید، بخاری  حجم تغذیه سوخت گلوله را کنترل می‌کند. علاوه بر این، شما فقط باید یک بار در روز خاکستر را تمیز کنید. نازی نیست تا زمان و انرژی زیادی صرف آن کنید.

بهره‌وری انرژی، سازگار با محیط زیست: استفاده از بخاری زغال سنگ یا بخاری هیزمی باعث ایجاد دود زیادی می‌شود. این تجهیزات باعث آلودگی محیط زیست می‌شود و در بسیاری از نقاط محدود شده است. بخاری  پلت چوبی محصولی با راندمان انرژی بالا است و در هنگام احتراق دود کمی تولید می‌کند. علاوه بر این، سوخت پلت های چوب بسیار ارزان‌تر از سوخت‌های دیگر هستند . همانطور که تحقیقات نشان می‌دهد، بخاری پلت چوبی 20٪ کمتر از زغال سنگ، 60٪ کمتر از گرمایش الکتریکی، 40٪ کمتر از گرمایش گاز و 50٪ ارزان تر از گاز مایع است.

ایمن و بادوام: دستگاه گرمایش سنتی خطرات بالقوه‌ای مانند سوختگی، انفجار و شکستگی دارند. بخاری های گرمایش مدرن از فناوری احتراق کم حرارت با فشار منفی استفاده می‌کنند. آنها از افزایش دمای بالا در قسمت‌های خاص جلوگیری می‌کنند، احتراق را ثابت و مداوم نگه می‌دارند و عمر مفید خود را طولانی می‌کنند.

علاوه بر این، بخاری های گرمایش پلت از قاب فولادی ویژه استفاده می‌کنند. اتاق احتراق با شیشه‌های ضد انفجار محصور شده است. سیستم هشدار هوشمند زمانی که دمای اتاق از دمای تنظیم شده بیشتر شود به شما هشدار می‌دهد.

 

 

 

چگونه از بخاری پلت سوز  به درستی استفاده کنیم؟

 

تنظیم و عملکرد مناسب، تعمیر و نگهداری و تعویض به موقع می‌تواند اثر گرمایش را بهبود بخشد و عمر دستگاه بخاری پلت را افزایش دهد. در اینجا چند نکته از یک مهندس بخاری پلت آورده شده است:

1. گاز باقیمانده در اجاق گاز پلت و خطوط لوله گرمایش متمرکز می‌شود. بنابراین شما باید لوله‌های جروجی را در بالای خط لوله نصب کنید.

2. بخاری گازهای پلت معمولاً با رادیاتورهای گرمایشی متصل می‌شوند تا آب گرم به گردش درآید و گرما را به مکان‌های دیگر منتقل کند. این رادیاتورهای گرمایشی باید به طور یکنواخت گرم شوند

3. درب آتش را ببندید و در هنگام احتراق در خاکستر را باز کنید. هنگامی که بخاری پلت استفاده نمی‌شود، درب مخزن خاکستر را ببندید.

4. دیگ پلت را قبل از استفاده تمیز کنید و خاکستر را خارج کنید. رسوب‌زدایی منظم برای بهبود راندمان گرمایش و افزایش عمر کاری دیگ.

5. قبل از نصب شیر اطمینان، بررسی کنید که آیا واشر لاستیکی کهنه شده است یا خیر. در صورت لزوم آن را به موقع تعویض کنید.

 

کلیدواژه : پلتپلت چوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *