خاک گربه پلت کاغذ و پلت چوبی تولید کنید!

گربه‌های کوچک برای دفن مدفوع و ادرار خود معمولاً از جعبه خاک گربه یا توالت گربه استفاده می‌کنند. وقتی کمی از خاک گربه درون جعبه ریخته شود، گربه‌های آموزش دیده می‌توانند به جعبه بروند و در آن lمدفوع کنند. استفاده از خاک گربه توسط صاحبان گربه معمولاً به نظافت اتاق کمک می‌کند. به طور کلی، پنج نوع بستر گربه (خاک گربه) وجود دارد: بستر گربه پلت چوبی، بستر گربه پلت کاغذی، بستر گربه بنتونیت، بستر گربه سیلیکاژل، و بستر گربه توفو.

 

 

بستر گربه پلت چوبی

خاک گربه پلت چوبی از چوب کاج، خمیر یا محصولات جانبی گندم تهیه شده و گاهی با چسب‌های طبیعی ترکیب می‌شود. این بستر که حاوی مقدار کمی خاکستر یا گرد و غبار است ، سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

اثرات خاک گربه پلت چوبی با سیلیکاژل مشابه است. این بستر دارای اثرات جذب بسیار خوب و مقاومت بالا در برابر نفوذ است. بستر گربه پس از استفاده می‌تواند بدون نیاز به تمیز کردن زیاد به راحتی شسته شود.

پس از جذب ادرار، گلوله‌های چوب به پودر تبدیل می‌شوند. وقتی تمامی پلت گربه در جعبه به پودر تبدیل شدند، می‌توانید تمام آنها را دور بریزید. به طور کلی، بستر گربه پلت چوبی دارای عمر زیادی است.

این بستر بوی کمتری نسبت به بسترهای دیگر دارد، اما دارای طعم چوبی است. برخی از گربه‌ها ممکن است این طعم و لمس را دوست نداشته باشند. هزینه آن نسبت به بستر گربه سیلیکاژل بالاتر است.

 

مزایا و معایب خاک گربه پلت چوبی

 

نکات مثبت:

  1. توان جذب آب مناسب
  2. بوی کم‌تر
  3. نرخ فرسایش کم و مدت زمان استفاده طولانی
  4. استفاده آسان و دور انداختن آسان آن بعد از استفاده
  5. کاهش خطر بیماری‌های مجاری ادراری تحتانی گربه (بر اساس تحقیقات، احتمال کاهش خطر این بیماری‌ها وجود دارد.)

نکات منفی:

  1. بستر گربه پلت چوبی به راحتی مرطوب می شود.
  2. عدم ترجیح برخی گربه‌ها به طعم و لمس چوب (برخی از گربه‌ها ممکن است طعم و لمس چوب را دوست نداشته باشند و حتی از استفاده از آن خودداری کنند)
  3.  هزینه خرید بستر گربه پلت چوبی به مقدار کمی بیشتر از سایر مواد است.
  4. گربه‌ها ممکن است ذرات چوبی را از بستر گربه بیرون بیاورند و اتاق شما را آلوده کنند.

 

 

بستر گربه پلت کاغذی

 

 

بستر گربه پلت کاغذی معمولاً از کاغذهای باطله مانند روزنامه تهیه می‌شود و برخی از این گلوله‌ها حاوی کربن فعال هستند.

پلت های کاغذی این نوع بستر، از نظر اندازه و سختی به بستر گربه بنتونیت شبیه هستند. برخی از این بسترها حاوی کربن فعال هستند که ممکن است برای بهبود بوزدایی موثر باشد.

خمیر شدن خاک پلت کاغذی آسان تر رخ میدهد . بعضی از پلت های کاغذی ممکن است دیر تر خمیر شوند، اما به صورت کلی به خمیر تبدیل می‌شوند. با این حال، پس از خیساندن توسط ادرار، گلوله‌های کاغذی به رنگ خاکستری تغییر می‌کنند و این باعث می‌شود که به راحتی تشخیص داده شوندکه زمان تمیز کردن آنها فرا رسیده.

 

 

*اگر یک دستگاه پلت زن دارید، می‌توانید از آن برای تهیه پلت های چوبی و کاغذی برای خاک گربه استفاده کنید. با خرد کردن پسماندهای چوبی، پسماندهای محصولات کشاورزی و کاغذهای باطله و قرار دادن آنها در دستگاه پلت ساز ، می‌توانید پلت های فرم‌گیری شده بدست آورید. دستگاه پلت ساز می‌تواند به شما کمک کند تا با پسماندها را بهتر مدیریت کرده و هزینه خود برای خاک گربه را صرفه‌جویی کنید. اگر علاقه دارید، خوشحال می‌شویم که با ما تماس بگیرید.

 

تماس با ما

 

انواع دیگر خاک گربه

 

گربه‌بنتونیت:

مزایا: به راحتی تشکیل با کمی رطوبت خمیر میشود ، قیمت پایین، بیشتر گربه‌ها قابلدوستش دارند ، اثرات ضدبوی خوبی دارد.

معایب: حاوی خاکستر و گرد و غبار است، به ویژه زمانی که ذرات کوچک باشند، وزن بالا، به راحتی در پنجه‌های گربه گیر می‌افتد.

نکته : اگر از گربه‌بنتونیت استفاده می‌کنید، بهتر است یک جعبه خاکستری تک‌لایه کاملاً بسته را برای جلوگیری از گرد و غبار پراکنده انتخاب کنید. یا می‌توانید گربه‌بنتونیت را با برخی از دانه‌های گربه سیلیکا ژل مخلوط کنید.

 

گربه سیلیکا ژل:

 

مزایا: اثر ضدبوی بهتر نسبت به بنتونیت، وزن سبک، مدت زمان استفاده طولانی.

معایب: اندازه ذرات بزرگ، برخی از سیلیکا ژل‌ها ممکن است افزوده‌های مضر داشته باشند.

نکته : برخی از گربه‌ها احتمالاً دانه خالص سیلیکا ژل را قبول نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید آن را با گربه‌بنتونیت یا سایر انواع دانه‌های گربه مخلوط کنید. سیلیکا ژل‌ها قادر به جذب ادرار گربه هستند، بنابراین در ابتدا تأثیر ضدبوی بالایی دارند. زمانی که رنگ آن زرد شود، باید آن را دور بریزید.

 

گربه توفو:

 

این نوع شامل خاک گربه ذرت، خاک گربه چای سبز و … است. همانند بستر گربه پلت چوب کاج، بستر گربه توفو به صورت دانه ای است.

مزایا: ویژگی‌های مشابه با دانه‌های پلت چوب، اما اثر ضدبوی بالاتری دارد. تمیز بوده و برای بیشتر گربه‌ها قابل قبول است. در صورت خروج گربه از جعبه خاک، به راحتی تمیز می‌شود.

معایب: قیمت آن نسبت به سایر انواع خاک های گربه بالاست.

 

 

 

نحوه انتخاب خاک مناسب برای گربه

 

برای انتخاب خاک گربه، به موارد زیر توجه کنید:

  1. بو نباید خیلی قوی باشد. رایحه خیلی قوی به این معنی است که حاوی مواد افزودنی زیادی است و به راحتی باعث ایجاد حساسیت می شود. خاک گربه با رایحه دارای اثر حذف بو بدتری نسبت به نمونه های بدون آن است. گربه‌ها حس بویایی بهتری نسبت به انسان دارند، عطر انسان ممکن است برای گربه‌ها تند باشد. آنها با چنین عطری احساس خوبی ندارند.
  2. مقدار زیاد خاکستر و گرد و غبار مضر است. گرد و غبار در خاک گربه هم به گربه و هم به انسان‌ها آسیب می‌زند. گربه ها برای دفن مدفوع از خاک استفاده میکنند . وقتی آنها در خاک گربه چاله میکنند ، گرد و غبار بلند میشود و اتاق را آلوده می‌کند.
  3. گربه‌ها ترجیح می‌دهند در صورتی که احساس خوبی به پاهایشان داشته باشند، حفاری کنند. اگر حس خوبی نداشته باشند، تمایل به دفن مدفوع ندارند.
  4.  مواد اولیه خالی از خطر: خرید خاک گربه از تولیدکنندگان معتبری که کیفیت و سلامتی محصول را تضمین کنند. خاک گربه‌های خیلی ارزان معمولاً اثرات ضدبوی و جذب آب ضعیفی دارند.
  5. قابلیت جذب آب بالا: طبق آزمایشات، بستر گربه پلت چوب کاج بهترین قابلیت جذب را دارد، پس از آن توفو ، آخرین آنها بنتونیت و خاک گربه کریستال هستند.

 

 

 

کلیدواژه : پلتپلت چوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *