پلت چوب ،با پلت چوب چه کار هایی میتوان کرد؟

محبوبیت پلت چوب روز به روز در حال افزایش است و به یکی از مواد ضروری در برخی صنایع تبدیل شده. در این مقاله به چند نمونه کاربرد جالب پلت چوب میپردازیم.

 

پلت چوب برای بستر حیوانات خانگی

چرا از پلت چوب برای بستر حیوانات خانگی استفاده میشود؟ فراهم کردن بستری راحت برای حیوانات خانگی کار راحتی نیست ، از اینرو پلت بستر گزینه ای مناسب برای حیواناتی مثل همستر ،خوکچه هندی ،خرگوش و گربه میباشد بخاطر اینکه این ماده کاملا طبیعی و امن است .

از طرفی دیگر این ماده مستعد رشد کپک و قارچ میباشد که البته این یک مساله رایج در بستر حیوانات خانگی میباشد و برای جلو گیری از این اتفاق بستر حیوان باید در فواصل کوتاه تمیز شود.ممکن است عجیب باشد ولی پلت بستر با اینکه ماده ای طبیعی است ممکن است در تعداد کمی از گونه های درختی برای حیوانات مضر باشند .خوشبختانه تولید کنندگان متوجه این موضوع هستند و تلاش میکنند تا از مناسب ترین چوب برای تولید پلت استفاده کنند

 

پلت چوب برای اسب
پلت چوب برای اسب

پلت چوب برای بستر اسب وگاو

در گذشته به سختی به سختی میتوانستید به یک گاوداری یا اسطبل مراجعه کنید و ببنید که از کاه برای پوشش بستر حیوان استفاده نشده،با این وجود پلت چوب به دلیل گرد و غبار کمتر و سهولت ذخیره سازی به تازگی یک جایگزین فوق العاده برای کاه محسوب میشود .

جذب بالای ادرار و رطوبت و طبیعی بودن پلت چوب آن را به یکی از گزینه های عالی برای بستر اسب و گاو تبدیل کرده، از نظر آماری یک کیلوگرم پلت بستر توانایی جذب تا 3 لیتر ادرار را دارد و این موضوع رابطه مستقیمی با تمیزی و سلامت حیوانات شما دارند

درواقع پرورش حیوانات هزینه های گوناگونی دارد و جایگزین کردن شیوه های قدیمی با شیوه های نوین میتواند باعث کاهش هزینه های شما و افزایش بازدهی در کوتاه مدت و بلند مدت شود.

با این حال یک نقطه ضعف رایج وجود دارد و آن هم اینکه اسب و گاو ممکن است این پلت ها را بخورند زیرا بوی چوب میدهند .ولی جای هیچ نگرانیی نیست چون حیوانات این کار را از روی کنج کاوی انجام میدهند و به ندرت این اتفاق تکرار خواهد شد

استفاده از برای دیگ بخار

با افزایش مداوم هزینه سوخت های فسیلی مردم تمایل دارند گزینه های اقتصادی تر را با آنها جایگزین کنند. در سر تا سر دنیا میتوان دیگ های بخاری پیدا کرد که با پلت چوب کار کنند و دیگ های بخار اینچنینی تبدیل به ابزاری رایج در سرتاسر دنیا شده.

گرمایش با پلت شامل اجاق های تزیینی ، دیگ بخار و منبع تولید انرژی تجدید پذیر و مقرون به صرفه ایت

دیگ بخار پلت سوز
دیگ بخار پلت سوز

دیگ بخار پلت سوز

نمیتوانیم انکار کنیم که پلت های چوبی اقتصادی نیستند شیوع کوید-19 خانه دار ها را تشویق کرد تا هزینه های مالی را بهینه کنند . ارزان بودن پلت چوب باعث محبوبیت آن در بین مردم شده و عده ای را به سمت تهیه بخاری هایی سوق دهد که با این نوع سوخت کار میکنند .همچنین مقدار کمی از این نوع سوخت میتواند انرژِی و حرارت بالایی تولید کرده و پس از سوخت دود و خاکستر بسیار کمی بر جا خواهند گذاشت .

پلت باربیکیو
پلت باربیکیو

پلت برای گریل و باربیکیو

مزایای استفاده از پلت برای کباب چه هستند؟ از نظر استفاده در باربیکیو ،مردم نگران تاثیرات منفی سوخت ها برای سلامتیشان هستند .خوشبختانه پلت چوب دارای قابلیت احتراق با آزاد کردن کمترین میزان کربن میباشد این یک ویژگی عالی برای استفاده از این سوخت برای بابیکیو میباشد

علاوه بر این کنترل حرارت با پلت در باربیکیو بسیار راحت میباشد همچنین این نوع سوخت میزان دود ثابت و خاکستر بسیار کمی برجای میگذارد و زمان سوختی طولانی به شما میدهد.

 

کلیدواژه : پلتپلت چوب
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • بابک شهری ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۴:۵۵ ب٫ظ

    سلام ، اگر نیاز داشتید ما تولید کننده پکیج های پلت سوز هستیم و هم تولید کننده پلت چوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *