چگونه پلت چوب را به درستی انبار کنیم؟

پلت‌ چوبی از مواد زیست توده مانند خاک اره ، گیاهان چمنی، یونجه ، پوست برنج، کاه محصولات کشاورزی، کاغذهای بازیافتی، EFB، برگها و غیره تهیه می‌شوند. تولید پلت چوبی به معنای تشکیل مواد زیست توده به پلت‌های جامد با چگالی بالا و ذوباندن لیگنین است تا مواد زیست توده را به یکدیگر متصل کند.

پلت‌های چوبی دارای اندازه کوچک، چگالی بالا، خلوص بالا، ارزش حرارتی بالا، تمیز، هزینه کم، نگهداری و حمل و نقل آسان هستند. پلت‌های چوبی حاوی 75-85٪ کربن، 3-6٪ خاکستر، 1-3٪ آب هستند. در حال حاضر، سوخت پلت چوب به طور گسترده در اجاق‌های گرمایی، کوره‌ها، گلخانه‌ها و تولید برق استفاده می‌شود.

 

 

 

برای اطمینان از تأمین مداوم پلت چوبی، بسیاری از خانواده‌ها و کارخانه‌ها مقدار زیادی پلت چوبی خریداری یا تولید می‌کنند. چگونه می‌توان پلت چوبی را نگهداری کرد؟ مدت زمان نگهداری پلت چوبی چقدر است؟

 

زمان نگهداری پلت چوب

به طور معمول، پلت‌های چوبی در کیسه‌های پلاستیکی، کاغذی و کیسه‌های بافته شده بسته می‌شوند. این کیسه‌ها نمی‌توانند پلت‌های چوبی را کاملاً دور از اهوا نگه دارند. رطوبت موجود در هوا ممکن است پلت‌های چوبی را مرطوب کرده و آن‌ها را شل کند. بنابراین، مدت زمان نگهداری پلت چوبی توسط رطوبت محیط تعیین می‌شود.

مدت زمان نگهداری پلت چوبی را می‌توان به دو مرحله تقسیم کرد. اگر رطوبت محیط بالاتر از 10٪ باشد، مدت زمان نگهداری کمتر از 3 ماه است. اگر رطوبت کمتر از 10٪ باشد، مدت زمان نگهداری بیشتر از 6 ماه خواهد بود.

نگهداری نامناسب ممکن است باعث مرطوب شدن و ترک خوردن پلت‌های چوب شود، کیفیت و اثر سوخت‌دهی آن‌ها را کاهش دهد و در نتیجه خسارات اقتصادی ایجاد شود. بنابراین، باید راه صحیح نگهداری پلت چوبی را یاد بگیریم.

 

 

چگونه پلت  را به درستی انبار کنیم؟

  • از آنجایی که پلت های چوبی در محیط مرطوب به راحتی مرطوب و شل می شوند، بهتر است پلت های چوب را در کیسه های ضد رطوبت بسته بندی کنیم. اگر کیسه ها ضد رطوبت نیستند، باید آنها را در مکان های خشک نگهداری کنید.
  • محل نگهداری را خشک (میزان رطوبت کمتر از 10٪) و تهویه‌دار نگه دارید. کیسه‌های پلت چوبی را بر روی پانل‌ها یا کارتن‌ها قرار دهید تا از تماس مستقیم با زمین جلوگیری شود.
  • در مناطق با رطوبت بالا، باید تجهیزات تهویه و خشک‌کننده در انبار نصب کنید.
  • پلت‌ چوب راحت شعله ور میشوند. دور نگه داشتن پلت‌های چوبی از آتش، مانند اجاق‌ها، ضروری است. به طور منظم خطرات احتمالی را بررسی کنید.
  • پلت‌ چوب را در فضای باز قرار ندهید، یا اینکه آن‌ها را در روزهای بارانی به داخل منزل منتقل کنید. علاوه بر این، کیسه‌های بسته‌بندی ممکن است به دلیل تعریق در فضای باز خراب شوند.
  • اگر مجبورید پلت‌ چوب را در فضای باز قرار دهید، باید آن‌ها را در مکان‌های خشک قرار دهید و یک سایبان یا سرپوش برای آن‌ها بسازید. کیسه‌های پلت چوبی را با پارچه مقاوم به آب پوشانده و آن را با ایمنی بسته کنید.

 

بیش از اندازه نیاز پلت انبار نکنید

به این خاطر که پلت‌ چوب به راحتی توسط رطوبت، آتش و سایر عوامل محیطی آسیب می‌بینند، به شما پیشنهاد می‌شود که بیش از حد پلت چوبی بیشتر از نیاز خود ذخیره نکنید. ذخیره سازی پلت چوب برای 1 ماه استفاده کافی است.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از یک دستگاه پلت‌سازی کوچک، خودتان پلت چوب بسازید. دستگاه پلت‌ساز کوچک هزینه کم و اندازه کوچکی دارد، استفاده و نگهداری آسان است. اگر شما به طور مکرر از پلت‌ چوب استفاده می‌کنید، خرید یک ماشین پلت‌سازی اقتصادی‌تر است.

 

کلیدواژه : پلتپلت چوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *